. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> Tüm Makaleler

Tüm Makaleler

A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P Q R S Ş T U Ü V W X Y Z

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Acı ve Sanat Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd. Doç. Cemile Kaptan • Eklenme Tarihi: 01.12.2014 23:36:17 • Görüntüleme: 3.476
Bu yazı, öncelikle ‘acı’nın kökenini, felsefe ve psikolojideki yerini inceler; bireysel acının sanatçının yaratma sürecindeki rolünü irdeler. Bu sebeple Sanat Tarihi’ndeki büyük bunalımların ve yıkımların yaşandığı dönemler ve belirli sanatçılar, psikolojik ve sosyolojik bir bakış açısıyla yeniden ele alınır.

Ad ve Yorum Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Mehmet Ergüven • Eklenme Tarihi: 28.01.2010 02:11:02 • Görüntüleme: 2.648
Yalnız sorunların değil, kimi zaman yanıtların da karşılığını bulmakta enikonu güçlük çekeriz; unutulmuş ya da var olmayan sorulara verilmiş yanıtlardır bunlar. Bu bağlamda, başlığın herhangi bir sanat yapıtı için ne ölçüde bağlayıcı nitelik taşıdığı sorusunu birlikte irdelemeye çalışalım.

Adnan Turani (1925-) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 25.09.2005 23:16:26 • Görüntüleme: 5.860
Avrupa’daki eğitimi sırasında non-figüratif bir anlayışa yönelen sanatçının üzerinde, Almanya’da devam ettiği atölyelerin etkisi olmuştur.1970leri başlarına kadar süren soyut dönemi, daha sonraki deneyimlerini ve araştırmalarını biçimleyici olması bakımından önem taşımaktadır.Özellikle renk sorunlarının çözümüne ilişkin ilk belirleyici referansların oluşumunda anayolu çizmiştir.

Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd. Doç. Engin Ümer • Eklenme Tarihi: 29.12.2016 18:21:20 • Görüntüleme: 612
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” düşüncesiyle her şeyin bir gösteriye dönüştüğünü ve sanatsal ifadenin kişisel bir deneyim olarak insanlara ‘durumlar’ yaşatacağını düşünmüştür...

Ahmet Güneştekin’in Eserlerinde "Otantik Arkaizm" Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Prof. Dr. Kaya Özsezgin • Eklenme Tarihi: 17.04.2014 12:02:41 • Görüntüleme: 1.423
Resimde derinlikten yüzeye geçişin aşamaları, Batı’nın modernizmi irdeleyici bir bakışla ele aldığı kübizmden kaynaklanıyor, ancak o akımın getirdiği yorum biçimiyle sınırlı kalmıyor...

Ahmet Selim Teymur (1923-1985) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 10.09.2008 11:35:29 • Görüntüleme: 1.950
Hâkim- Müzisyen- Yazar
(Trabzon 1923- Trabzon1985)

Ahmet Yeşil (1954-) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Ahmet Yeşil • Eklenme Tarihi: 19.03.2005 14:05:57 • Görüntüleme: 2.637
1954 yılında Mersin' de doğdu. İlk,orta ve lise eğitimini aynı ilde gördü. 1972 yılında geçirdiği bir rahatsızlık sonucu yürüme yeteneğini kaybetti.

Akademinin 120. Yılı Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Prof. Devrim Erbil / 03/03/2003 İstanbul • Eklenme Tarihi: 20.01.2005 20:08:43 • Görüntüleme: 2.267
(3 Mart 2003) Akademi’nin 120. kuruluş yıldönümü kutlanıyor. 49 yıllık Akademili olmakla gurur duyuyorum. Akademi'de asistan olduğumdan bu yana da tam 40 yıl geçti.

Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 4 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 08.10.2008 14:10:48 • Görüntüleme: 2.081
Türkiye, terör konusunda da, ekonomide de son kozlarını oynamaktadır. Türkiye, yüz yıl sonra yeniden, tarihî bir dönemece girmiştir ve bu süreç daha öncekiler gibi sıradan yöntemlerle atlatılamaz.

Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 1 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 05.10.2008 01:05:15 • Görüntüleme: 1.872
Hep dedik, yine diyoruz: Teröristi dağda arayan zihniyetin bir sonucudur bu. Terörle değil de teröristle mücadele etmenin bedelidir bu. Kim yapıyor bu hatayı? Yanlışı nerede yapıyoruz? Yanlış mı yapıyoruz?

Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 2 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 06.10.2008 03:45:24 • Görüntüleme: 1.775
Olay gecesi, TV haberlerini izliyoruz. Uzun süredir tekrar eden ama artık iyice kuşku uyandırmaya başlayan bir medya söylemi var: “terör örgütünün çirkin yüzü”. Demek ki bu örgütün bir de güzel yüzü var(!).

Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 3 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 07.10.2008 18:29:44 • Görüntüleme: 1.831
Gerçekten de Aktütün Karakolu’nun halâ korunamaması ilginçtir fakat bırakın Türk Ordusu’nu dünyanın en sıradan ordusu bile böyle bir hataya düşmeyecek kadar olgundur. Mesele, hükümetlerin ve medyanın baskılarından bir an olsun kurtulabilmektedir. Asker, o anı beklemektedir.

Albert Camus’nun Ölümü Üzerine Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Jean Paul Sartre • Eklenme Tarihi: 06.10.2006 01:09:15 • Görüntüleme: 2.437
Altı ay önce, dün bile, "Ne yapacak?" diye soruluyordu. Saygı duymak gereken karşıtlıklarla yaralanmış bir halde, geçici bir süre için sessizliği seçmişti. Ama, ağır ağır geçen ve seçtiğine bağlı kalan ender insanlardan olduğu için, sessizliğin sonu beklenebilirdi.

Albert Camus’nün Caligula’sında Yaşam Ölüm Diyalektiği Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Ümran Türkyılmaz • Eklenme Tarihi: 28.07.2015 15:52:13 • Görüntüleme: 1.194
İnsan yaşamının trajik olgusu olan ölüm, varolmanın zorunlu bir koşuludur. Ölümün varoluşsal gerçekliği, insana geçici ve kısa olan varlığını hatırlatmaktadır. Albert Camus, yapıtlarında bir yandan yaşamın anlamsızlığını vurgularken diğer yandan ölüme karşı başkaldırıyı işlemiştir.

Alberto Giacometti (1901-1966) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 08.03.2015 15:31:50 • Görüntüleme: 1.148
1935 - 1945 yılları arasında Giacometti’nin sanat yaşamında iki bölüm görülür: 1935-40 yılları arasında mo­delden esinlenerek, 1940-45 yıllarında ise hayal gücüyle yapıtlar verdi. Aynı yıllarda modem realist Balthus, Gruber ve Derain’le de arkadaşlık kurdu.

Sayfalar:

<< 1 2 3 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Nurullah Berk (1906-1982)
1906 yılında İstanbul da doğan, 1982’de İstanbul da kaybettiğimiz, ressam ve yazar kimliği ile tanıdığımız sanatçımız Nurullah BERK . ilk okulu Heybediada’da, orta okulu Nisantası’nda okudu. Galatasaray lisesini bit...

SON 5 MAKALE  rss

Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...
Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği
1960’lardan günümüze sanata, sanatçıya ve sanat yapıtına karşı algılar değişmiş, kavramsal sanat, performans sanatı, vücut sanatı, video sanatı gibi disiplinlerarası özellikler taşıyan sayısız sanat hareketi, sanat ...
Mekanik Üretim Süreci, Sanatta Değişim ve Aura
XIX. yüzyılın sonlarında başlayan hızlı sanayileşme ve Şehirleşme, sanat alanında da kendini göstererek bir takım değişimlere yol açmıştır. Walter Benjamin bu değişimi auranın kaybolması olarak tanımlar. Kitle ...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (8)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1104)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git