Makaleler Popüler Makaleler
Popüler Makaleler
Refik Fazıl Epikman (1902-1974)

Refik Fazıl Epikman, Türkiye Cumhuriyeti’nde sanat olgusu adına, resim uygulamalarıyla çağdaş anlayışa yönelik olarak izlenen yolda önemli bir mesafe almıştır. Bunun yanında yaptığı teorik çalışmalarla sanat olgusunun toplum tarafından tanınması için önemli çabalar sergilemiştir.

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 18.09.2005 22:32:25 • Görüntüleme: 5.468

Osmanlı İmparatorluğunda Mimar

Osmanlı İmparatorluğu döneminde, inşaat yapımını sürdüren mimarlar işlerini yaptıkları topluma göre sınıflanıyorduSaray ve çevresi için gerekli yapılar Hassa Mimarları tarafından inşa ediliyordu. Başkent’ten uzak şehirlerde ise Şehir Mimarları vardı. İnşaat Esnafı adı altında toplanan üçüncü grup ise, halkın ihtiyacı olan konutları inşa ediyordu.

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 07.08.2008 14:09:58 • Görüntüleme: 6.522

Eşref Üren (1897-1984)

Eşref Üren akademik resim anlayışının dışındadır.Onu eleştirenler desen konusunda bazı sıkıntıların olduğunu söylemelerine rağmen , Nurullah Berk “Eşref desen çizer, ama bu desen onun resminin gerektirdiği desendir.” diyerek,savunmuştur. Eşref Üren, batı resim anlayışının kalıplarına bağlı kalmadan,gerçeklik ile soyut arasında geliştirdiği kendine özgü doğa anlayışına sahiptir

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 25.10.2005 00:57:20 • Görüntüleme: 5.544

Sinan Çetin (1953-)

Sinan Çetin mesleki kariyerine Zeki Ökten’in “Hanzo” filmine asistanlık yaparak başladığında henüz 22 yaşında idi. Fotoğraf meraklısı ve sinema tutkunu bir gençti. Farklı bir sinema anlayışı vardı. Söyledikleri ile, yaptığı filmler ile hep olay adam oldu.

Yazar: sinemavi • Eklenme Tarihi: 29.06.2005 20:48:19 • Görüntüleme: 3.077

Sanatın Sınıflandırılması

Biçim verilen malzeme değiştikçe, sanatın değişik adlara ayrılması mümkün olabiliyor. Ancak, sanatı sınıflandırırken sadece malzeme yönüyle sınıflandırma yapmak mümkün değildir.

Yazar: bayramov • Eklenme Tarihi: 24.07.2005 18:42:51 • Görüntüleme: 4.779

Barok Dönem Cenovalı Heykeltraşlar

Barok Üslup, heykel uygulamalarında hareketin görüntüsünden uzaklaşıp yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Barok Üslup eğemenliğinde yapılan heykellerde yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlayan iki temel özellik vardır; bunlardan ilki “açık form” anlayışıdır. İkincisi ise, hem figür biçimlenmesinde hem de diğer unsurların biçimlenmesinde temel oluşturan S ve C kıvrımlarıdır.

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 09.01.2011 01:14:58 • Görüntüleme: 5.835

Ayakkabılar

Komşumuzun bir kızı var. Adını sizlerle paylaşmaktan bile çekiniyorum, bağışlayın beni.

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 01.01.2009 13:51:45 • Görüntüleme: 2.893

Nurullah Berk (1906-1982)

1906 yılında İstanbul da doğan, 1982’de İstanbul da kaybettiğimiz, ressam ve yazar kimliği ile tanıdığımız sanatçımız Nurullah BERK . ilk okulu Heybediada’da, orta okulu Nisantası’nda okudu. Galatasaray lisesini bitirdikten sonra, 1924 Sanayii Nefise’ye girdi.

Yazar: Dirim Art • Eklenme Tarihi: 17.11.2007 19:04:08 • Görüntüleme: 23.486

Dostoyevski ve Tarkovski

Acaba neden Dostoyevski edebiyatın en yüksek noktasında yer alıyor? Ve bir asır sonra Tarkovski başka bir alanda sinemada, en yüksek filmleri yapabiliyor?

Yazar: Ulus Baker • Eklenme Tarihi: 13.11.2007 20:23:04 • Görüntüleme: 4.052

Sanatın Koruyucuları ve Mesenlik Kavramı

Sanatın koruyucusu olan "mesenler" in kavramsal analizi ve geçmişten günümüze sanata katkıları, unutulmaması gereken önemli bir konudur.

Yazar: Derya Uzun • Eklenme Tarihi: 10.11.2007 21:48:03 • Görüntüleme: 5.687