Kolossal düzen
Rönesans mimarisinden başlayarak görülen ve iki kat boyunca yükselen gömme sütunlardan oluşan mimari cephe düzeni.
Rönesans mimarisinden başlayarak görülen ve iki kat boyunca yükselen gömme sütunlardan oluşan mimari cephe düzeni.
Renk çemberinde karşı karşıya bulunan renkler, karıştıkları zaman, ışık olarak “beyaz”, boya olarak “gri” yani renksizlik yaratırlar. Kırmızı-Yeşil, Sarı-Mor, MaviTuruncu renk ikilileri, ana renklerin renk dairesindeki zıtlıklarıdır. Bu renkler aynı zamanda aralarında bütünleyici-tamamlayıcı özelliğe sahiptirler.
Bir sanat yapıtında öğelerin düzenlenmesi - bir ölçüde iskelete benzetilebilir - vazgeçilemez ancak görünmez olan alt yapı...
Ritm, denge, hareket,oran,kontrastlık, arm oni gibi elemanların tablo alanına matematik ve geometrik ölçü ve düzenlerde yerleştirilmesidir. Parçaların bir bütün içinde, bir düzen gösterecek biçimde bir araya getirilmesidir.
1913‘ten sonra görülen ve saf geometrik biçimleri benimseyen resim anlayışıdır. Bu tarz özellikle çağımızın mimarlık ve grafik sanatlar alanında önemli çalışmalarada olanak sağlamıştır.
Resim ve heykelde insan betisi resmedilir ya da heykeli yapılırken kullanılan klasik duruş (poz) biçimlerinden biri. Bu pozda ayakta duran kişi, kalçası ve bacaklarıyla gövdesinin üst kesimi hafifçe farklı yönlere dönük olarak betimlenir. Sözcüğün kökeni İtalyanca "contrapposto"dur.
Zıt renklerdir. Bunlarda renk çemberinde bir birinin tam karşısına denk gelen renklerdir. Mavi-Turuncu , Kırmızı-Yeşil, Sarı-Mor gibi. Zıt renkler bir birinin kuvvetlerini artırır, şiddetlendirir.
Siyah-beyaz arasındaki ton farkı veya konu üzerinde görülen parlak ışıklarla gölgeli kısımlardan yansıyan ışıkların oluşturduğu açıklık-koyuluk farkına verilen addır.
Resmin yüzeyindeki renklerin, aralıklı ve tamamen karışmamış bir formda kullanılmasını anlatan bir terim. İzlenimciler, alışılmadık canlı renk kalitesine ulaşmak için bu şekilde boyama yaparlardı. Noktalar ve boya dokunuşları, resmin yüzeyinde tamamen karışmış renklerle mümkün olmayan dokusal bir kaliteyi meydana getirmek için bir araya getirilebilirler.
Görülen yada tasarlanan şeyi not alır gibi ayrıntısız olarak çizmek.
Resim sanatında yalnızca çizgi ile yapılan ve ana hatları gösteren, ayrıntılara inmeyen taslak. Kroki bir yapıtın ön çalışması niteliğinde olabileceği gibi, böyle bir amaç gözetilmeden de yapılabilir. "Eskiz" sözcüğü ile yakın anlamlıdır. Mimarlıktaysa, daha çok, bir yapıyı çevresiyle birlikte gösteren ayrıntısız ve şe...
Devamı için tıklayın...
Sanat yapıtında "renkli" anlamında niteleyici olarak kullanılır.
Renklerle tedavi.
Matbaacılıkta kullanılan bir terimdir. Montajı yapılan filmlerin kaymaması için köşelere atılan + şeklindeki işarete denir.
En eski baskı türlerinden biridir. Yapılış şekli bakımından linolyum baskıya benzer. Kalıp olarak tahta kullanılır. Bu yüzden de bu baskı türüne Ağaç baskı da denir.
Bir sanat eserinde, eseri meydana getiren sanatsal öğelerin sanatçını isteğine ve yaratıcılığına bağlı olarak bir araya getirilmesi, düzenlenmesi ve eserin bütünlenmesi.