. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> Makale ve Araştırmalar >> Makaleler >> Makale Oku

Makale Başlığı: Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 1

Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 1 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 05.10.2008 01:05:15 • Görüntüleme: 2.191
Özet:
Hep dedik, yine diyoruz: Teröristi dağda arayan zihniyetin bir sonucudur bu. Terörle değil de teröristle mücadele etmenin bedelidir bu. Kim yapıyor bu hatayı? Yanlışı nerede yapıyoruz? Yanlış mı yapıyoruz?
Kelimeler:
TERÖR,ABD,MEDYA,TSK...

                                                            AKTÜTÜN BİZE NE ANLATIYOR?

                                                                                 1.bölüm 

    Hayır. Susmayacağız, alışmayacağız. Boş vermeyeceğiz! Yine yazacağız. Bu, içimizden taşan bir acıdır; nasıl tutabiliriz? Bu, aklımızı, düşüncemizi zorlayan bir meseledir, nasıl es geçebiliriz? Onurlu düşünen her birey gibi yine konuşacağız! 
    Aktütün Karakolu’na düzenlenen yeni baskın ve 15 şehit… alışmamız, artık boşvermemiz isteniyor. Bu kadar basit değil; daha ölmedik! 
    Hep dedik, yine diyoruz: Teröristi dağda arayan zihniyetin bir sonucudur bu. Terörle değil de teröristle mücadele etmenin bedelidir bu. Kim yapıyor bu hatayı? Yanlışı nerede yapıyoruz? Yanlış mı yapıyoruz?
Sakince düşünelim. Karar verelim ve gücümüz yettiğince bu fikri herkese sunalım. Kalan sağlar bizimdir! 
    Meselemiz terör. Alt başlıklar: siyaset, ABD, AKP, medya ve TSK…
Uzun yıllardır devam eden terörist saldırılar karşısında TSK, özellikle 90’lı yıllarda çok büyük başarılar kazandı. PKK adeta erimiş, çürümüş ama sonra ne olduysa eskisinden daha şiddetli saldırılara başlamıştı. Sanki bu örgüt, 90’larıdaki ağır darbelerin ardından harap olmamış da aksine büyümüştü. Mermi yedikçe büyüyen bir canavardı sanki PKK. Neden? Nasıl olur? Hemen anlaşılacak bir gerçek var: PKK, dünyadaki diğer terör örgütleri gibi siyasi destek alıyor. Yurt içinden ve de dışından arsızca destekliyorlar bu örgütü. Çünkü PKK, ABD-İsrail-İngiltere şeytan üçgeninin içinde büyüyen BOP (Büyük Ortadoğu Projesi)’nin mihenk taşlarından biridir. Çünkü Türkiye, BOP’nin önünde büyük engeldir. Hem coğrafi konumu hem de anti-emperyalist geleneği Türkiye’yi BOP’nin engellerinden biri yapıyor. ABD, C. Rice’nin ağzından da bunu itiraf etti. Sırası gelmişken söyleyelim; diğer engel İran’dır ve bu amaçla Türkiye ile İran arasında bir savaş tertiplenmektedir. İki dost birbirini yiyecek, meydan esas düşmana kalacaktır. Dikkat! 
    Siyasetin PKK’ya verdiği desteği uzun yıllardır dile getiren bazı aydın ve siyasetçiler bu görüşleri nedeniyle şu an cezaevindedirler. Çünkü PKK ile ABD arasındaki ilişkiyi açığa çıkartmışlar ve işe çomak sokmuşlardır. Ardından bazı emekli askerler de bu desteği bildiklerini söylediler. ABD helikopterlerinin Kandil’deki terör kampına silah indirdiğini gözleriyle gören emekli subaylar var. Fakat nasıl oluyorsa Tuncay Özkanlar, İlhan Selçuklar, Doğu Perinçekler ve hatta teröre karşı mücadele veren emekli generaller PKK destekçisi oluyor da sürekli Diyarbakır gezileri düzenleyen yabancı ülke elçileri masum kalıyor (!) BOP kapsamında hız kazanan işgalci politikaların bir an önce meyve vermesini isteyenler Türkiye’nin Kıbrıs kadar önemsediği bir konu olan PKK terörü konusunda çeşitli kumpaslar düzenlediler. Önce PKK’yı maddesel yönden güçlü kıldılar. Adana’daki ABD üssünden kalkan onlarca helikopter PKK’ya silah taşıdı; ne acı… düşmana kendi evimizden destek götürttük! Halkta oluşan tepkiyi önlemek amacıyla da bir sınır dışı hücum düzenlendi. Tam bu işi hallettiğimizi düşünecekken sınırötesi hücumun istihbaratlarını ABD’nin verdiği açıklandı. Hoppala! ABD hem PKK’ya destek olup hem de TSK’ya neden istihbarat versin? Haydi, bunu yaptı; neden bu istihbaratı doğru versin? Nitekim K. Irak’tan elimiz boş döndük! Tekrar edelim; bu sınır dışı hücumun amacı, Türkiye’nin sinir birikimini azaltmak, tepkileri çürütmekti. Başardılar. PKK’ya siyasi desteğin ikinci aşaması sonra başladı: “Gel, düz ovada siyaset yap!”… Seçim meydanlarından, kürsülerden gönderilen bu gizli mesajın farkına varamayacak kadar aptal olmadığımızı biliyorlardı. Fakat farkına varanların seslerini susturmak için de ırkçılık yaftasını ikide bir üzerimize giydiriyorlardı. Kılıfı hep hazır tuttular. Neticede PKK artık mecliste temsil edilir oldu. Kürt halkının açlığı, sefaleti devam ediyor. Kürt zenginlerden hiçbiri memleketlerinde ticaret yapmıyorlar; hepsi Akdeniz plajlarında. Kürt milletvekilleri de Avrupa ülkelerinde çeşitli gizli pazarlıklarla meşguller. Yani mecliste Kürt halkı değil sadece PKK temsil edilmektedir. 


    Başa dönelim; PKK’nın arkasından kim vardı? ABD… Bunu artık resmî ağızlar bile zikrediyor. Bu durumda PKK da, PKK’nın resmî kolu olan yapılar da esasen Birleşik Devletler’in temsilcileridirler. Mantık yürütmek zor değil. Öyle a, modern, demokratik aklın bir çözümüydü bu(!) Aradan çok geçmedi; DTP’li vekiller PKK’ya terör örgütü diyemeyeceklerini açıkça belirttiler. Bu da demokrasinin bir gereğiydi (!) Böylece PKK artık yarı yarıya dokunulmazlık kazanmıştı. Cezayir’de Fransa’nın, Bangladeş’te İngiltere’nin ve Irak’ta ABD’nin kazandığı dokunulmazlık gibi…ve yine bu ezilen ülkelerdeki gibi Türkiye’de de vatan savunmak suç ilan edilecekti. Fakat bunun bir yolu olmalıydı; ne yapılmalıydı da halkın teröre olan tepkisini azaltacaklar aynı anda da ulusalcılığı suç kabul ettirteceklerdi. Aklımıza hep Libya’nın Kuva-ı Milliye’si olan Ömer Muhtar’ın işgalci İtalyan güçlerine karşı vatanı savunmak suçundan idam edilişi geliyordu! Buna rağmen CIA’nın sosyal-psikoloji masası harekete geçti ve korkulan oldu. Apo’ya “sayın!” dedik. Vatan savunması yapanları çeşitli bahanelerle hapse tıktık. Hata kimisini bir gece yarısı merdivenlerden yuvarladık, felç ettik! 
    Böylece işgal hareketinin medya boyutu da sağlam bir işleyiş kazanmış oldu. Nitekim işin bu kısmı çok önemliydi.


Makale Detaylar
Gönderen: CINNET
Derecelendirme: 0000000000 0%
Yazar İletişim: Bilinmiyor

Sadece üyeler yorum yazabilir. Üye olmak için tıklayım.

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (15)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1119)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git