. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> En Çok Okunan Makaleler

En Çok Okunan Makaleler

Felsefe Nedir ? Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Felsefeye Giriş - Nigel Warburton/Türkçesi: Ahmet Cevizci • Eklenme Tarihi: 07.02.2005 20:07:54 • Görüntüleme: 4.228
Bu, hayli meşhur ve zor bir sorudur. Onu cevaplamanın en kolay yollarından
biri, felsefenin filozofların yaptığı şey olduğunu söylemek ve sonra da Platon, Aristotales, Descartes, , Hume, Kant, Russel, Wittgenstein, Sartre ve diğer ünlü filozofların eserlerine gönderme yapmaktır.

Necip Fazıl Kısakürek (1905-1983) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 12.03.2005 23:06:25 • Görüntüleme: 4.222
26 Mayıs 1905'te İstanbul'da doğdu. Çocukluğu, büyük babasının İstanbul Çemberlitaş'taki konağında geçti.

“Edebiyatçılarımız Konuşuyor” Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Varlık Yayınları • Eklenme Tarihi: 13.11.2006 22:58:21 • Görüntüleme: 4.217
Ve o şiir bitinceye kadar siz işgal altında bir memleket gibisiniz.

Müze Teknolojileri ve Sergileme Farklılıkları Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Burak Boyraz • Eklenme Tarihi: 10.05.2014 19:52:34 • Görüntüleme: 4.204
Günümüzde teknolojik sergileme sistemleri, müze sergilemelerinin önemli alanlarından birisi haline gelmiştir. Teknoloji ve sergileme kavramlarının müzecilik çerçevesinde ele alındığı bu çalışmada da özellikle teknoloji ve sergileme ilişkisi incelenmiştir. Sergileme, sergi ve sergilemeye yardımcı unsur kavramları çoğunlukla birbirleriyle iç içe geçmiş kavramlardır...

"Estetik" i Doğru Anlama Üzerine Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Peyami Gürel / İstanbul Sanat Evi • Eklenme Tarihi: 20.01.2005 20:05:46 • Görüntüleme: 4.192
Estetik sözcüğü, günlük kullanımda neredeyse güzellik ve yakışmışlık kavramları ile eşanlamlı bir hale gelmiştir.
Buna 'Estetik açıdan nasıl buluyorsunuz, Çok estetik olmuş' gibi birçok örnek vermek mümkündür.
Bu kullanımı sanırım iki neden besliyor.

Türk Resim Sanatı Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: TC Kültür ve Turizm Bakanlığı • Eklenme Tarihi: 11.04.2006 00:50:23 • Görüntüleme: 4.191
İnsanların en eski çağlardan beri kullandıkları bu anlatım aracı Türkler tarafından da kullanılmıştır. Orta Asya'nın bozkırlarında yaşayan Türk boylarının, ele aldığı konulardan dolayı "hayvan üslubu" olarak adlandırılan resimler yaptığı bilinmektedir.

Batı resminin özelliklerinin Osmanlı’ya girişi Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Nalan Yılmaz • Eklenme Tarihi: 24.05.2005 15:44:17 • Görüntüleme: 4.156
Osmanlı İmparatorluğunun Batı’ya açıldığı,Avrupa ülkeleri ile siyasal ve ekonomik ilişkiler içinde olduğu 18.yüzyılda Batı resminin özellikleri de Osmanlı’ya girmeye başlamıştı. Lale Devri ile birlikte saraya pek çok Batı eşyası giriyordu

Sanatta Teori Üzerine Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Salih Seçkin Sevinç • Eklenme Tarihi: 20.01.2005 19:50:02 • Görüntüleme: 4.131
Sokrates "Sanat taklittir." dediğinde taklitin sanat için gerekli olduğu kavramı anlaşılabileceği gibi, bu teorinin bir şeyin taklidi olmadan yapılan sanat eserlerinin sanat olmayacağı sonucuna da ulaşılabilir.

Nuri Abaç (1926-2008) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 23.11.2005 23:33:09 • Görüntüleme: 4.111
1926 yılında İstanbul’da doğan Nuri Abaç’ın çalışmalarında resimsel bir kesişme ile karşılaşılmaktadır. Bu kesişmenin temelinde Anadolu kültürü ve gelenekleri yatmaktadır. Kesişme, bu taban üzerinde Türk kültürünün geleneksel resim tavrı ile batı resim anlayışı arasında gerçekleşmektedir.

Cemal Süreya ve Atatürk Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Sunay Akın • Eklenme Tarihi: 05.04.2006 19:55:48 • Görüntüleme: 4.090
"Üstü Kalsın" adlı son şiirinde "Her ölüm erken ölümdür" diyerek aramızdan ayrılan Cemal Süreya,günlüğündeki 799. Gün'e Edip Cansever,Ece Ayhan ve kendisinin hiç Atatürk şiiri yazmadığını not düşer...

Sayfalar:

<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (22)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1120)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git