. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> En Çok Okunan Makaleler

En Çok Okunan Makaleler

Halide Edip Adıvar (1884-1964) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 21.04.2005 00:56:03 • Görüntüleme: 4.920
1884 yılında İstanbul`da doğdu. İngiliz terbiyesiyle yetişmesini isteyen babası onu Üsküdar Amerikan Kız Koleji`nde okuttu.

Felsefe Nedir ? Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Felsefeye Giriş - Nigel Warburton/Türkçesi: Ahmet Cevizci • Eklenme Tarihi: 07.02.2005 20:07:54 • Görüntüleme: 4.872
Bu, hayli meşhur ve zor bir sorudur. Onu cevaplamanın en kolay yollarından

biri, felsefenin filozofların yaptığı şey olduğunu söylemek ve sonra da Platon, Aristotales, Descartes, , Hume, Kant, Russel, Wittgenstein, Sartre ve diğer ünlü filozofların eserlerine gönderme yapmaktır.

Gaspar David Friedrich Ve Dağdaki Haç Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Şule Nurengin Beksaç • Eklenme Tarihi: 08.11.2005 16:29:35 • Görüntüleme: 4.867
vücut gözünü, görüntüyü önce ruhsal gözünle görebilmek için kapat. Sonra dışardan içeriye aldığın diğerlerini etkilesin diye karanlıkta gördüğün şeyi ışığa çıkart

Resimde Mekan Olgusu Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 22.07.2008 14:02:48 • Görüntüleme: 4.848
Resim tarihi, bir bakıma mekanın temsil edilmesine ilişkin tercihlerin tarihidir. Renk, çizgi, gölge, ışık, perspektif vb. öğeler ile arasında işlevsel bir bağ vardır. Bu öğeler zamanla değişime uğramışlar. Bu nedenle mekanın temsil edilişi de değişime uğramıştır.

Barok Dönem Cenovalı Heykeltraşlar Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 09.01.2011 01:14:58 • Görüntüleme: 4.822
Barok Üslup, heykel uygulamalarında hareketin görüntüsünden uzaklaşıp yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Barok Üslup eğemenliğinde yapılan heykellerde yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlayan iki temel özellik vardır; bunlardan ilki “açık form” anlayışıdır. İkincisi ise, hem figür biçimlenmesinde hem de diğer unsurların biçimlenmesinde temel oluşturan S ve C kıvrımlarıdır.

Halka Önderlik Eden Özgürlük Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 01.12.2010 00:16:33 • Görüntüleme: 4.809
Baudelaire onu “Rönesans’ın son, modern resmin ilk büyük sanatçısı” olarak tanımlar. Daha çok romantik bir çizgide durur. En ünlü oryantalist ressamlardan da biridir. Hem modern hem de geleneksel çizgiyi aynı anda kullanan büyük bir usta. Delacroix, Michelangelo ve Rubens ruhunu yeniden keşfeder. Halka Önderlik Eden Özgürlük, Sakız Katliamı, Sardanapa Vin Ölümü, Haçlıların İstanbul’ a Girişi.

Pop Art ve Moda Etkileşimi Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: H. Karoğlu, Elif Şenel • Eklenme Tarihi: 23.04.2014 20:35:45 • Görüntüleme: 4.805
Geçtiğimiz yüzyılın ikinci yarısından beri tüm alanlarda disiplinler arası bir yaklaşım bariz olarak hissedilmektedir. Sanat ve moda bu alanlar içinde birbirini oldukça etkileyen iki alan olagelmiştir. Sanatçılar ve modacılar uzun yıllardan beri birbirlerinin mesleki kaygılarından, yaratım tarzlarından, üretim tekniklerinden, eserlerinden etkilenmiş ve birbirlerini taklit etmişlerdir.

Turan Erol (1928-) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 09.10.2005 23:21:03 • Görüntüleme: 4.785
Turan Erol 50 yılı aşkın yaratma süreci içerisinde yoğun bir çeşitlilik sergilemiştir. Bu çeşitlilik geometrik temelden, soyut dışavurumcu tavıra, portreden peyzaja kadar doğa gerçekliğine uzanan bir yelpazeye sahiptir.

Orhan Peker (1927-1978) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Alaattin Bender • Eklenme Tarihi: 03.03.2006 15:11:01 • Görüntüleme: 4.784
Liseyi bitirdiğim yıllardı. Sanırım, bir yılbaşıydı. Rahmetli babamın getirdiği Meteksan takvimindeki resimler çok dikkatimi çekmişti. Alnında püskül beyaz bir at başı, topraktan fışkırırcasına bir Aşık Veysel portresi, kocaman gagalarıyla kara kargalar, duvar kenarında terkedilmiş tek kürek, başlangıçta ne olduğunu o zamanlar çok kestiremediğim koşuşturan tulumbacılar....

Plastik Sanatlarda Post Modernizmin Kırılma Noktası Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Türkiye’de Sanat Dergisi, Sayı: 5 • Eklenme Tarihi: 22.12.2007 20:24:00 • Görüntüleme: 4.759
Evet aynen öyle. Bir kırılma noktasına doğru ilerliyoruz. İlk kez bienal, “niye falanca da ben değil” gibi oldukça kısır bir “dırdırlanmayı” aşacak olması temenni edilen, daha ciddi tartışmaların hesaplaşmaların konusu haline geliyor gibi. Tartışma, bienalin ideolojik içeriği ve belirleyicisi “küratör” üzerine. Bunun olması da gerekiyordu.

Sayfalar:

<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (29)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1128)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git