. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> Makale ve Araştırmalar >> Makaleler >> Makale Oku

Makale Başlığı: Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 2

Aktütün Bize Ne Anlatıyor - 2 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 06.10.2008 03:45:24 • Görüntüleme: 2.106
Özet:
Olay gecesi, TV haberlerini izliyoruz. Uzun süredir tekrar eden ama artık iyice kuşku uyandırmaya başlayan bir medya söylemi var: “terör örgütünün çirkin yüzü”. Demek ki bu örgütün bir de güzel yüzü var(!).
Kelimeler:

2.bölüm 

    Olay gecesi, TV haberlerini izliyoruz. Uzun süredir tekrar eden ama artık iyice kuşku uyandırmaya başlayan bir medya söylemi var: “terör örgütünün çirkin yüzü”. Demek ki bu örgütün bir de güzel yüzü var(!). Böyle düşünmemiz isteniyor. Karakolun basıldığı gün bile çekinmeden bu söylemi zikreden yayın organları, PKK’nın aslında iyi niyetli bir örgüt olduğunu ama işte, cahillikten dolayı böyle şiddet eylemlerine başvurduğunu imliyor! CIA’nın gece gündüz çalışan sosyal-psikoloji masası bu tümceyi sürekli pompalıyor: “terör örgütünün çirkin yüzü”… o halde PKK’nın güzel yüzü hangisi? Şu: PKK aslında doğru bir amaç peşindedir ama bunu güzel güzel yapmalıdır. Bizler de, PKK’ya değil onun sadece çirkin yüzüne karşı olmalıyız. Karakollarımıza baskın düzenlemesin, askerlerimizi öldürmesin de…
Bu bilinçaltı taarruz bir süre sonra şu karşılığı verecek: Tamam, artık güzel yüzümüzü gösterelim ve bu ülkeyi insanları öldürmeden bölelim!
İşte böylesi, tereyağından kıl çekmek kadar kolay olacak. PKK silah bırakacak ve ABD, Türkiye’nin G. Doğu’suna tamamen yerleşecek. Yani işler “güzel güzel” hallolacak. Terörün güzel yüzü bu olacak!
Uyanık olunuz! 
    G. Soros tarafından güdümlenen Türkiye basınının, halk tepkisini eritmeye dair diğer gizli kodlamaları şöyle: 
    Sürekli olarak şehitlerimizin sayısını zikrederek yenilgi, çaresizlik ve umutsuzluk etkisi oluşturmak. 
    PKK’nın verdiği kayıplardan ya hiç bahsetmeyerek ya da bunu gözden kaçacak şekilde zikrederek PKK’yı güçlü göstermek de kodlamanın bu bölümüne dair bir başka yöntem. 
    Şehit ailelerini ağlarken göstermek ve bunu hüzünlü fon müzikleri eşliğinde yaparak halkta bilinç-dışılık yaratmak. Duygusallığın aklın önüne geçmesini sağlamak. 
    Aktütün baskınlarını dosya konusu haline getirirken, meseleyi verilen kayıpların sayısına ve karakolun yerleştirildiği arazi koşullarına hapsederek püf noktasını gizlemek. PKK’nın aldığı İsrail ve ABD desteğini tartışmak yerine Aktütün Karakolu’nun mevzi sorununu abartmak halkın TSK’yı sorumlu görmesine yol açacaktır. Dış destekli medyanın diğer amacı da budur. 
    Bütün yayın araçlarını kullanarak yabancı ülkelerin saldırıyı kınadıklarını dile getirmek, AB’nin sözde taziyelerini haber yapmak ve bu yolla terörün PKK’dan, teröristin de yalnızca dağlardaki silahlılardan ibaret olduğu izlenimini uyandırmak. Bu yolla, her fırsatta Türkiye’nin başına çuval geçiren Batı dünyası yine aklanmış olacaktır; medya bunun için çaba sarfetmektedir. 
    Batı emperyalizmi, 21. asra yeni bir silahla girdi. Bu silahın adı medyadır. Sadece Türkiye değil ama başı terörle dertte olan bütün ülkelerin, teröristleri biraz da medya kuruluşlarında araması gerekmektedir. Medya terörizmi, topyekûn ölümlere yol açmaktadır; beyni yıkanmış, ölü kitleler oluşturmak düşmanın asıl isteğidir.


Makale Detaylar
Gönderen: CINNET
Derecelendirme: 0000000000 0%
Yazar İletişim: Bilinmiyor

Sadece üyeler yorum yazabilir. Üye olmak için tıklayım.

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (13)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1119)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git