. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> En Çok Okunan Makaleler

En Çok Okunan Makaleler

Eşref Üren (1897-1984) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 25.10.2005 00:57:20 • Görüntüleme: 4.721
Eşref Üren akademik resim anlayışının dışındadır.Onu eleştirenler desen konusunda bazı sıkıntıların olduğunu söylemelerine rağmen , Nurullah Berk “Eşref desen çizer, ama bu desen onun resminin gerektirdiği desendir.” diyerek,savunmuştur. Eşref Üren, batı resim anlayışının kalıplarına bağlı kalmadan,gerçeklik ile soyut arasında geliştirdiği kendine özgü doğa anlayışına sahiptir

Necip Fazıl Kısakürek (1905-1983) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 12.03.2005 23:06:25 • Görüntüleme: 4.706
26 Mayıs 1905`te İstanbul`da doğdu. Çocukluğu, büyük babasının İstanbul Çemberlitaş`taki konağında geçti.

Nazım Hikmet Ran (1902-1963) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: EdebiyatTürk • Eklenme Tarihi: 17.03.2005 00:21:18 • Görüntüleme: 4.656
15 Ocak 1902’de Selanik’te doğdu. 3 Haziran 1963`te Moskova`da yaşamını yitirdi.

Georg Wilhelm Friedrich Hegel ve Felsefesi Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Hakan • Eklenme Tarihi: 09.11.2005 19:46:32 • Görüntüleme: 4.630
Büyük bir sistem kurarak, Kant`ın imkansız olduğunu söylediği şeyi gerçekleştirmiş, yani rasyonel bir metafizik kurmuş olan ünlü Alman filozofu. 1770-1831 yılları arasında yaşamış olan Hegel`in temel eserleri...

Felsefe nedir ne degildir? Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Aksiyon • Eklenme Tarihi: 27.04.2005 22:50:31 • Görüntüleme: 4.603
Türk insanı felsefeyi nasıl tanımlıyor? Çok konuşan kişiye neden “felsefe yapma” deriz de konu siyaset ve spor olduğu zaman hepimiz birer “filozof” kesiliriz?

Neden felsefecilerle toplum aynı dili konuşmaz... Ve neden felsefe anlaşılmaz?

Mimar Sinan (1489-1588) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 24.03.2007 16:34:14 • Görüntüleme: 4.590
Sinan, mimarîde Osmanlılara özgü biçimi olgunluğa ulaştırdı. Bu biçimin ana özelliği yapıda temel örtü olarak kubbenin kullanılmasıdır. Ayrıca kubbenin, Anadolu`da üç yüzyıllık bir denemeden sonra anıtsal yapıyı biçimlendirmede yaratıcı ana öğe durumuna gelmesidir.

Sanat, Benlik Nesnesi ve İlham Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Prof. Dr. Melike Güney • Eklenme Tarihi: 29.06.2006 18:39:05 • Görüntüleme: 4.544
Bu yazıda sanatçının benliği ile benlik nesnesi olarak işlev gören sanat yapıtı arasındaki ilişkiler tartışılmış ve yaratıcı süreç içinde sanatçının yaşantılarının değişime uğrayarak estetik elementler yardımı ile bir sanatsal yapıta dönüştüğü açıklanmaya çalışılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Yaratıcılık, benlik nesnesi, ilham.

Sembolizm Nedir Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 25.04.2006 22:48:50 • Görüntüleme: 4.537
Yazımıza öncelikle tarihsel açıdan sembolizme neden gerek duyulduğunu inceleyerek başlayacağız. Birtakım şeyler niçin mecazi ve benzetmeli bir şekilde kullanılmıştır?

İzlenimcilerin Duyumlara Dayalı Renk ve Işık Serüveni Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Leyla Varlık Şentürk • Eklenme Tarihi: 12.09.2015 20:05:46 • Görüntüleme: 4.533
Aydınlanma çağı ve sanayi devriminin getirdiği bilimsel ve teknik gelişmelerin paralelinde sosyolojik ve felsefi atılımlar, 19. yüzyılda sanatçıları yeni sanatsal ifade arayışları içinde izlenimciliğe kadar götürmüştür. Fizik alanındaki yeni buluşlar ise, ışık ve rengin aslında bilinenin çok ötesinde farklı bir tanımlaması olduğunu göstermiştir.

Refik Fazıl Epikman (1902-1974) Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 18.09.2005 22:32:25 • Görüntüleme: 4.512
Refik Fazıl Epikman, Türkiye Cumhuriyeti’nde sanat olgusu adına, resim uygulamalarıyla çağdaş anlayışa yönelik olarak izlenen yolda önemli bir mesafe almıştır. Bunun yanında yaptığı teorik çalışmalarla sanat olgusunun toplum tarafından tanınması için önemli çabalar sergilemiştir.

Sayfalar:

<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (27)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1128)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git